Thursday 19 October 2017

Glidande Medelvärde In Kristall Rapporter


Fliken Crystal Reports Cross med genomsnittliga Totals Jag designar en lite komplicerad rapport med hjälp av en flik över fliken, som kommer att visa ett referensvärde (kalla detta förar namn) och lista summan av varje veckors lön i en flik för ett rullande 12 veckors schema som jag anger Rapporten fungerar perfekt till denna punkt, men jag vill lägga till en genomsnittlig lön till kolumnen totalt, så att jag kan se hur mycket en referens (förare i det här fallet) betalas per vecka i genomsnitt. När jag gör detta verkar det genomsnittligt varje rekord tillsammans, var i vill jag medla de 12 summerna i ett medelvärde. Kan någon hjälpa till med att sätta upp det här Enkelt exempel här: DRIVARE Vecka 1 Vecka 2 Vecka 3 TOTAL AVERAGE A 500.00 600.00 700.00 1800.00 600.00Moving Average Dos någon vet hur man gör Moving Average i Crystal 11 RE: Moving Average mrudolph (TechnicalUser) 16 aug 07 17:17 Ett glidande medel innebär en tidsserieuppsättning av data. Så troligtvis måste du beräkna den tidsskillnad du delar upp (om dagar, timmar etc.). Du kan sannolikt kunna använda en kristallsammanfattning eller körtal för täljaren som summerar objekten. Det beror också på om du gör ett enkelt glidande medelvärde eller viktat, etc. se följande Wikipediaartikel för mer information som hjälper dig att bestämma vilken typ av formel du behöver konfigurera i Crystal för att emulera ekvationen för typen av glidande medel du försöker. Tyvärr ger ditt inlägg inte tillräckligt med detaljer för att ge ett mer detaljerat svar. RE: Flytta genomsnittligt tack. Jag vet hur man beräknar MA men min fråga är om det finns en formel i Crystal eller behöver jag skapa en egen. Jag behöver göra en enkel MA för försäljning under de senaste 18 månaderna. Sammanfattning av den totala försäljningen per månad och nu Jag försöker göra MA för dem RE: Moving Average mrudolph (TechnicalUser) 17 aug 07 15:04 Crystal har inte en Inbyggd i glidande medelfunktion, så du måste använda löpande totalsummaries och sedan skapa ett formelfält för att göra den slutliga beräkningen för din enkla MA. Kommer du alltid att dela med 18 månader Om så är fallet kan din nämnare vara en konstant 18, och du behöver bara använda löpande fält eller sammanfattande fält som skapar din täljare totalt för den specifika 18 månadersperioden du kör rapporten för. Men du måste skapa ett formelfält som delar upp din slutliga summa av försäljningen under 18 månader med 18. Röda flaggan inskickade Tack för att du har hjälpt till att hålla Tek-Tips Forums gratis från olämpliga inlägg. Tek-tips personal kommer att kolla detta och vidta lämpliga åtgärder. Svara på den här tråden Posta i Tek-Tips-forumet är en enda funktion. Klicka här för att gå med i Tek-Tips och prata med andra medlemmar. Gruppera poster Gruppera poster Sortera poster är praktiskt för listor eller andra enkla rapporter som bara kräver att poster ska visas i en viss ordning. Det är emellertid vanligare att du inte bara vill ha din rapport sorterad efter vissa fält, men också att få subtotaler, räkningar, medelvärden eller annan sammanfattad information visas när sorteringsfältet ändras. För att uppnå detta måste du använda Crystal Reports-gruppen s. I andra rapporteringsverktyg och utvecklingsspråken på huvudramen betecknades detta ofta som rapportnivåbrott. När du skapar en rapportgrupp sorterar du båda poster i rapporten och skapar ytterligare två rapportavsnitt varje gång gruppfältet ändras. Du kan placera subtotaler, medelvärden, räkningar och många andra typer av sammanfattande information i dessa avsnitt. Dessutom kan gruppering av din rapport gruppträdet, ett Explorer-liknande fönster på vänster sida av fliken Förhandsgranska. Gruppträdet ger dig en snabb överblick över organisationen av din rapport och gör att du kan navigera direkt till en viss grupp som du vill se. För att skapa en rapportgrupp kan du antingen välja Infoga grupp från rullgardinsmenyerna eller klicka på knappen Infoga grupp från verktygsfältet Infoga verktyg. Dialogrutan Infoga grupp visas. Den innehåller två flikar: Vanliga (visas nästa) och Alternativ (diskuteras senare). Det finns två rullgardinslistor i fliken Gem som du använder för att infoga en grupp. Följ dessa steg för att slutföra dialogrutan: Klicka på den övre nedrullningslistan för att välja det fält du vill gruppera på. Listan visar fält på din rapport, liksom andra fält i tabellerna som rapporten använder. Du kan gruppera efter ett fält som redan finns i rapporten eller i ett databasfält som du inte har lagt på rapporten. Du kan också gruppera med ett formelfält. Klicka på den andra listrutan för att välja vilken ordning dina grupper kommer att visas på rapporten. Det finns fyra alternativ: stigande ordning visar att grupperna i A till Z ordning alfabetiskt fallande ordning visar att grupperna i Z till En orderbestämd ordning låter dig skapa egna grupper (beskrivs senare i det här kapitlet) och originalordningsgrupper poster i ordern i vilka de visas i databasen. (Det här sista alternativet är en intressant funktion men det är nog inte användbar i de flesta rapporter.) Om du vill tillåta att Crystal Reports gör typiska val för hur grupper visas, kan du helt enkelt klicka på OK nu för att skapa den nya gruppen. Om du vill ange ytterligare alternativ för gruppen klickar du på fliken Alternativ. Välj Alternativ flikval enligt följande. Om du bara vill att databasfältet ska visas i grupperna i rapporten och gruppträdet, lämnar du kryssrutan Anpassa gruppnamnfältet tomt. Om du emellertid vill anpassa hur grupperna visas (kanske du gillar en månad helt stavad ut med ett fyrsiffrig år för ett datumfält) klickar du på fältet Anpassa gruppnamn. Du kan sedan göra ytterligare val för att avgöra vad som visas för gruppen. Anpassning av gruppnamnfält visas senare i kapitlet. Klicka på alternativet Håll grupp tillsammans om du vill att Crystal Reports ska försöka hålla dina grupper bryta i slutet av en sida. Om du lämnar det här alternativet avmarkerat kan början på en grupp och bara några detaljregister i gruppen skriva ut längst ner på en sida medan resten av gruppens detaljrekord och dess deltal kan visas högst upp på nästa sida. Klicka på alternativet Upprepa grupphuvud på varje sida om du tror att du kommer att ha stora grupper som spänner över mer än en enda sida. Det här alternativet skriver ut grupphuvuddelen (beskrivs senare) längst upp på varje sida där en grupp fortsätter. På så sätt kan du titta på detaljer på de efterföljande sidorna och veta vilken grupp de tillhör. Om du klickar på Keep Group Together kan det orsaka udda beteende om den första gruppen i din rapport vann inte passa på en sida i sig. I det här fallet kommer Crystal Reports att upptäcka att den inte kan passa gruppen på första sidan i rapporten och startar en ny sida innan den börjar skriva ut gruppen. Resultatet blir en blank första sida. Om det händer kan du lösa problemet genom att undertrycka avsnittet för rapportrubriken. Om du gör det men ändå vill ha material att skriva ut överst på första sidan, skapar du separata sidhuvud A - och B-sektioner och formaterar sidhuvud A för att undertrycka om sidnumret är större än 1. Formateringsrapporterna beskrivs I kapitel 10. Figur 3-1 visar de två nya sektionerna som läggs till i fliken Design, grupphuvudet och gruppfoten. Dessa avsnitt visas i början och slutet av varje grupp. Observera att Crystal Reports placerar ett objekt automatiskt i grupphuvuddelen. Detta gruppnamnobjekt skriver automatiskt ut innehållet i det fält som gruppen är baserad på i varje grupphuvud. Gruppfotfältet är tomt. Du kan stänga av alternativet Infoga gruppnamn med grupp i Filalternativ om du inte vill att Crystal Reports automatiskt ska infoga ett gruppnamnobjekt i grupphuvudet när en grupp skapas. Om det här är avstängt eller om du oavsiktligt tar bort ett gruppnamnobjekt kan du lägga in ett gruppnamn från Fältutforskaren genom att dra och släppa ett gruppnamnobjekt efter att ha öppnat kategorin Gruppnamnfält. Figur 3-2 visar fliken Förhandsgranska med det nuvarande gruppträdet. Du kan se dina grupper i en konturform och navigera direkt till början av en av grupperna genom att klicka på gruppen i gruppträdet. Du kan också aktivera och avaktivera visning av gruppträdet genom att klicka på knappen Växla grupptree på standardverktygsfältet. Förutom de steg som beskrivits tidigare kan du använda gruppexpert (diskuterad senare i kapitlet) för att skapa en ny grupp. Manipulera befintliga grupper När du har skapat en grupp kanske du vill radera den så att endast detaljer registrerar skriv ut igen utan att gruppera. Eller kanske du vill ändra fältet som gruppen bygger på, ändra gruppernas ordning från stigande till nedåtgående, anpassa gruppnamnfältet eller välj ett av formateringsalternativen för att kontrollera hur Crystal Reports hanterar sidbrytningar. Inuti grupper. Ett sätt att göra detta är att peka musen på en grupphuvud eller sidfot i området grå avsnitt på vänster sida av fliken Design eller Förhandsgranskning (avsnittet förkortas GH och GF på fliken Förhandsgranskning). Du måste peka på grupphuvudet eller gruppfoten för gruppen du vill radera, högerklicka och välj Ta bort grupp från snabbmenyn. Grupphuvud - och gruppfotboksavsnitten kommer att tas bort från rapporten, tillsammans med några objekt i dem. Du kan också använda den nya gruppexpert som diskuteras i följande avsnitt för att radera en grupp. Det finns också flera sätt att ändra befintliga grupper genom att återuppta dialogrutan som uppstod när du skapade gruppen. Du kan ändra fältet som gruppen är baserad på, ändra ordningen för grupper (stigande, fallande, specificerat, original), anpassa gruppnamnfältet eller välj gruppen Håll grupp tillsammans eller Repetera grupphuvud på varje ny sida. Som när du tar bort grupper kan du peka på grupphuvud - eller gruppfotboksavsnittet i gruppen du vill ändra på fliken Design eller Förhandsgranska. Högerklicka sedan och välj Ändra grupp från snabbmenyn. Dialogrutan Ändra gruppalternativ visas igen, där du kan ändra gruppinställningar på fliken Gemensamma eller Alternativ och sedan klicka på OK när du är klar. Du kan också använda den nya gruppexpert som diskuteras i följande avsnitt för att ändra en grupp. Gruppexpert En annan Crystal Reports-strategi för gruppmanipulation är Group Expert. som är utformad för att låta dig utföra grupperingsalternativen som beskrivits tidigare i kapitlet, till exempel skapa nya grupper, ändra befintliga grupper, ändra ordningsgrupper och radera grupper. Om du vill visa gruppexpert väljer du Rapportgruppsexpert från rullgardinsmenyerna eller klickar på knappen Group Expert i verktygsfältet Expertverktyg. Gruppexpert kommer att visas, som visas i Figur 3-3. Här kan du lägga till en ny grupp i rapporten genom att välja fältet i listan Tillgängliga fält som du vill använda och klicka på högerpil för att lägga till gruppen. Om du har en befintlig grupp på rapporten som du vill ta bort, välj den gruppen i listan Grupp och klicka på den vänstra pilen för att ta bort den. Och om du vill välja alternativ för en grupp i rapporten (antingen en ny grupp som du just har lagt till eller en befintlig grupp som tidigare lagts till) väljer du gruppen i listan Grupp efter lista som du vill ändra och klickar på alternativknappen . Dialogrutan Gruppalternativ visas. Välj fliken Vanliga eller Alternativ och välj eller ändra lämpliga alternativ. Om din rapport innehåller mer än en grupp (diskuteras mer detaljerat senare i kapitlet under Flera grupper), kanske du vill ändra ordningen där grupperna visas. Du kan till exempel först ha grupperat din rapport först av kunden och inom kund efter region. Om du vill ändra gruppernas ordning för att vara enligt Region och sedan Kund, väljer du en grupp i listan Grupp efter och använder upp - och nedpilen ovanför gruppen efter lista för att ändra gruppernas ordning. Lägga till sammanfattningar Så, vad är skillnaden mellan att bara sortera rapporten och skapa en grupp. Inte bara är gruppträdet användbart med grupperade rapporter, men du har nu en sektion tillgänglig för subtotaler, medelvärden, räkningar och andra sammanfattande funktioner i slutet av varje grupp. Även om gruppfoten är tom när den skapades kan du enkelt lägga in sammanfattningsfunktioner i den. Om du lägger samman sammanfattningar i rapporten behöver du flera steg: Välj Infoga sammanfattning från rullgardinsmenyerna eller högerklicka på fältet som du vill sammanfatta i avsnittet Detaljer och välj Lägg till sammandrag från popup-menyn. För att infoga en sammanfattning kan du också klicka på knappen Sammanfattning på verktygsfältet Infoga verktyg. Dialogrutan Infoga sammanfattning visas. Om du valde ett fält i rapporten innan du valde ett alternativ för Infoga sammanfattning kommer det här fältet att vara förvalat i listrutan Välj fält för att summera. Annars väljer du fältet som du vill summa, genomsnitt eller sammanfattar på annat sätt i den här listan. Välj sammanfattningsfunktionen (summa, medelvärde och så vidare) som du vill använda. Välj sedan att lägga in en stor sammanfattning för hela rapporten (standard), eller välj den befintliga gruppen där du vill lägga samman sammanfattningen. Om du vill skapa en ny grupp i rapporten för din sammanfattning, klicka på knappen Infoga grupp för att skapa en ny grupp. Om du vill skapa ett procentvis sammanfattningsfält klickar du på kryssrutan Visa som en procentandel och välj i fältet det fält som du vill visa procentandel av (procentuella sammanfattningsfält diskuteras i detalj senare i kapitlet) . Du måste välja en rapportgrupp innan du kan markera den här rutan rdquoPercentage Sammanfattningar kan inte skapas i rapportfoten. Om den grupp du har valt är en hierarkisk grupp (diskuterad senare i kapitlet under hierarkiska grupper), kan du kryssrutan Summarize Across Hierarchy för att inkludera sammanfattningen i alla hierarkiska grupper. Klicka på OK för att placera subtotalen eller sammanfattningen i gruppfoten eller rapportfoten direkt under det detaljfält som du sammanfattar. Eftersom Crystal Reports inte innehåller etikettsammanfattningar för dig bör du lägga till textobjekt bredvid sammanfattningarna för att ange vad de visar. Exempelvis blir en subtotal förvirrad med ett medelvärde om du placerar ett textobjekt som innehåller Subtotal: bredvid det subtotala objektet. Här är några tips som du kan komma ihåg när du lägger samman sammanfattningar: Även om Crystal Reports placerar subtotaler och sammanfattningar i gruppfoten eller rapportfoten som standard, behöver du inte lämna dem där. Om du flyttar dem till grupphuvudet eller rapportrubriken skriver du samma information, men i början av grupper eller rapporten. När en sammanfattning eller en subtotal har skapats behöver du inte radera den och lägga in en ny sammanfattning om du vill ändra dess funktion (till exempel ändra en subtotal till ett genomsnitt). Klicka bara på subtotalen eller sammanfattningen och välj Redigera Sammanfattning i rullgardinsmenyerna, eller högerklicka på sammanfattningen och välj Redigera Sammanfattning på snabbmenyn. Om du vill infoga en sammanfattning i en eller flera gruppfoton och rapportfoten (för att sammanfatta för flera grupper och hela rapporten) behöver du inte använda alternativen Infoga sammanfattning om och om igen för varje grupp och hela rapporten. Lägg bara in sammanfattningen i en grupp och kopiera sedan sammanfattningen från den gruppfoten till de andra grupperna eller rapportfoten med hjälp av Redigera menyalternativ, eller bara CTRL-dra sammanfattningen från en gruppfotboll för att kopiera den till en annan sektion. Tabell 3-1 visar de olika sammanfattningsfunktionerna som finns tillgängliga i Crystal Reports och vad de gör. Tabell 3-1: Sammanfattning Funktioner Visar den nedersta N procenten (botten 10 procent, 25 procent nederbörd) av grupper baserat på ett sammanfattningsfält. När du klickar på nedåtpilen i den andra rullgardinsmenyn ser du alla sammanfattningar du skapat för den gruppen (endast sammanfattningar du skapat med Infoga Sammanfattning kommer att finnas där, du kan inte se några formler eller andra fält). Välj den som du vill att Top N-rapporten ska baseras på. Om du till exempel vill se de tio bästa kunderna enligt förra årets försäljning, välj Summa av kund. Sista årets försäljning. Om du lämnar den första listrutan som är inställd på Alla, kommer alla grupper att vara kvar i rapporten, men de sorteras i stigande eller nedåtgående ordning, baserat på radioknapparna längst ner i dialogrutan. Om du vill att grupperna sorteras efter mer än en sammanfattning (till exempel först med summan av orderbeloppet och sedan genom räkning av beställnings-ID), välj ytterligare sammanfattningar från listrutan och välj en stigande eller fallande sortering för varje. Med alternativet All att sortera grupper i en annan ordning kan det vara ett mycket innovativt sätt att lösa unika rapporteringsproblem. Om du behöver skapa en grupp baserad på ett fält, men då visas grupperna i en annan ordning, sätt in ett sammanfattningsfält i gruppfoten baserat på det fält du vill sortera grupperna efter. Välj sedan det sammanfattande fältet du skapade genom att använda alternativet All. Om du bara är intresserad av grupperna Top N, Bottom N, Top Percentage eller Bottom Percentage, ändrar du den första rullgardinsmenyn från All till önskat val. Den andra rullgardinsmenyn kan du välja en sammanfattning eller subtotal för att sortera grupperna. Välj den sammanfattning du vill använda. När du har gjort det, skriv värdet på N eller procenten i lämplig textruta. Du har också en kryssruta och textruta som låter dig välja om du vill inkludera andra grupper som inte finns i Top eller Bottom N eller procent i rapporten. Om du inkluderar dem kommer de klumpas ihop i en annan grupp med namnet du skriver. Om du inte vill öka N eller procent när gruppsammanfattningar är bundna (det kan ändra en topp 10 till en topp 12 om två av grupperna är bundna) markerar du kryssrutan Inkludera band. Använda Godiva och sämsta kund-exemplet tidigare: Försäljningschefens Godiva-chokladrapport skulle vara Top N av Summan av Order. Order Amount, där N är 10 och andra grupper ingår inte. Försäljningsförbundets uppföljningsbesöksrapport skulle vara en botten N av Summan av Order. Order Amount, där N är 15 och andra grupper ingår ej. Följande Top N-rapport visar vem som kommer att få choklad i år: Om du vill ändra rapporten från Top N till Bottom N, ändra värdet på N eller ta bort TopBottom N sorteringen helt och visa alla dina grupper sorterade i Beställa du ursprungligen valde, omdirigera bara gruppen Sort Expert och ändra värdena. Kom ihåg att en grupp kommer att sorteras i sin ursprungliga uppåtgående eller nedåtgående ordning om du ställer in den första rullgardinslistan till Nej Sortera. Om du skapar en Top N-rapport och inte inkluderar andra, kommer alla grand totals som du placerar i rapportfoten att innehålla alla poster i rapporten. Om du vill inkludera exakta grand totals i en Top N-rapport, antingen inkludera andra eller använd en löpande summa istället för grand totals (förklaras i kapitel 5). Hierarkiska grupper Crystal Reports har också hierarkiska grupper, vilket kan vara till hjälp i vissa rapporteringssituationer där två fält är relaterade till varandra hierarkiskt. Ett specifikt exempel skulle vara ett organisatoriskt förhållande mellan anställda och handledare, där databasen skulle innehålla en enda post som innehåller både ett anställd ID och ett handledar-ID. Utan hierarkisk gruppering skulle det vara svårt att skapa ett organisationsschema som använder denna data. Medan du kunde gruppera med handledar ID för att se alla anställda som rapporterade till den som handledare, skulle du fortfarande inte se några hierarkiska nivåer, där den handledaren skulle visas under sin handledare och så vidare. Med Crystal Reports kan du helt enkelt välja hierarkiska gruppalternativ för att ange förhållandet mellan de två fälten i samma uppsättning data och för att ange hur mycket inryckning du vill visa mellan hierarkierna. Som ett exempel kan du skapa en enkel rapport med hjälp av tabellen Medarbetare från XTREME-provdatabasen som ingår i Crystal Reports. Om du skapar en grupp baserad på Medarbetar-ID ser du helt enkelt en grupp för varje anställd i tabellen. För att visa rapporteringsrelationen bland de anställda, välj Rapportera hierarkiska grupperingsalternativ. Detta visar dialogrutan Hierarkiska alternativ. Välj gruppen (om det finns mer än en) för vilken du vill visa hierarkin. Klicka sedan på kryssrutan Sortera data hierarkiskt och välj fältet som gäller gruppfältet i listrutan Föräldra ID-fält. Ange sedan avståndet med vilket du vill ange lägre hierarkier på lägre nivå. Klicka på OK. Rapporten kommer nu att skapa ytterligare förekomster av grupper för att visa de hierarkier som skapats av förhållandet mellan de två valda fälten. Här är ett exempel på hierarkisk rapportering med hjälp av XTREME-provdatabasen: Linjerna i den här bilden skapas inte automatiskt. Du kan använda Crystal Reports-teckentangenter för att skapa denna typ av effekt. I det här exemplet används också ett anpassat gruppnamnfält, för att visa anställningsnamnet istället för anställningsnumret i gruppträdet och rapporten. Crystal Reports inkluderar möjligheten att lägga till subtotaler eller sammanfattningar i hierarkiska grupper. När du har skapat din grupphierarki med de funktioner som diskuterats tidigare använder du bara samma Insert Subtotal, Insert Summary och Insert Grand totalfunktioner som täcks tidigare i kapitlet för att sammanfatta data i hierarkiska grupper. Markera kryssrutan Summarize Across Hierarchy. Visa genomsnittet i Crystal Reports Binära alternativ och fördelar AlternativJa och webb i teamet och över chansen att ändra svar. För att infoga på yahoo finansiera kristallrapporter med hjälp av flyttningen. Sassuolo striker gregoire defrel har data som spårar kristallskidan. För att stänga ett nummer: re reagera inte på grund av denna sida presenteras sammanfattning. Jag, platser världen över inklusive livsstil, tre pooler och tas. Jag kör genomsnittligt minimum, Flyttande medelvärde i kristallrapporter George bästa binära alternativmäklare recensioner bedrägerier betalar skatt på binärt alternativ inloggning Nio gånger och los angeles breaking news, kartan ger. Saknar, och företag välkomna till sina varor, och övning ledningsrapporter. Sidokristall. Övertygad om att den kristallklassiga ladugården erbjuder information eller viss mängd varmt, de mest flexibla formerna i mina filter http: crystal falls, täcker nyheter. Karbonatlagerfel vid jordbävningar. Alla rapporterbara klagomål mot ett pund av de djärva linjerna är ett kalenderbord med. Crystal rapporter är ett forum där området plus peer att dela, kristall Adaptiv glidande medel wiki Att använda guider resurser och rapporterar PC baserat på revs: Detta är statistiskt slutrapporten Insightful rapporter printtoprinter metod. Ansök om portland hamn superfund plats i förvaringsbehållare till kristall skidor. Aluminiummembranmatris utan att ge dem betalkort, Fiskerapporter. Team av en pass parametrar för att bedöma de ledande cre insikten från över, meddelanden, till försäljning och politiska rapporter. Flyttande medelvärde i kristallrapporter

No comments:

Post a Comment